"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Jumaat, 27 Mei 2011

Luahan Hatiku Berlagu

 adakah ini suratan atau kebetulan
hadirmu membawa sinaran dalam hidupku
hari ini dan semalam yang amat berbeza
dan kau selalu ada dalam susah dan senangku
kerna kau sahabat, kekasih dan teman
yang akhirnya diri ini tiada lagi tangisan
ini menandakan kita serasi bersama

perlukah kita bersumpah dengan langit
sedangkan kau tahu kau tetap dalam anganku
dan wajahmu di mana-mana
yang pasti aku rindu sayang kamu selalu

ingat tak pada seribu impian
yang membuatkan kita saling terpesona
mengejar impian demi impian bersama
dan janganlah kita jadikan yang terindah hanyalah sementara
serta membuatku melangkah terpaksa
kerna jika kau tiada aku hanya berteman sepi
biarkanlah kita langkah seiringan
dengan satu jalan satu pegangan

seperti dulu aku tetap aku
tak mungkin berpaling lagi
haruskan di uji kesetiaan kita ini
dan jika suatu hari janji manismu mula goyah
dan entah mengapa cinta beralih arah
ingatlah kau dan aku adalah sahabat
di mana kau tetap di jendela kenangan ku

aku cuba untuk hilangkan gemuruh di hati ini
kerna kasih tercipta di harap sampai syurga
aku tuliskan gubahan rindu puisi syahdu untukmu
supaya kau kembali senyum untuk selamanya
dan memberi satu harapan untuk kita
kau harus ada kerna itulah jeritan sahabat antara kau dan aku

memori tercipta sungguh indah
di sini ku berjanji demi kasih kita
kita akan sentiasa mencari jalan keindahan
dan jika kau rasa getarnya
kau dan aku mengenang kembali saat-saat manisnya rindu
relaku pujuk hati mu itu demi kembali mencari sinaran

akhirnya ramalanku benar belaka
sebak, seksa, hampa, rimas, dan..
yang pahit akan manis akhirnya
kerna itulah warna kehidupan kita

izinkan aku meluahkan rasa
dan sebenarnya aku ingin dekat padamu
kita sama rasa suka dan duka
akhirnya kita kekal dan setiaku di sini bersamamu
sehingga nafas terakhirku
kerna kau sahabat kau teman
yang teristimewa...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...