"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Sabtu, 28 Mei 2011

Penantian dan Kehilangan


Ada kalangan kita mengatakan sebuah penantian itu memeritkan dan memedihkan.. penantian tanpa sebuah jawapan dan penjelasan takkan memberikan kita kebahgiaan untuk hari-hari yang kita lalui.. ianya akan memberi tekanan demi tekanan.. tapi jika kerna kasih dan sayang, penantian itu sanggup kita harungi..


Bagaimana dengan kehilangan?? Sehingga hati yang keras dan juga ego mampu mengalirkan airmata..  Mampukah kita hadapi sebuah kehilangan yang kita sendiri tidak jangka akan kehilangan tersebut.. Pernah bersama suka dan duka.. harungi detik-detik bahagia bersama tapi pergi jua dalam pelbagai keadaan..

Tapi jika kita lihat pada kesabaran kita dalam sebuah penantian itu berakhir dengan sebuah kehilangan.. adakah kita hanya mampu menangisi dan meratapi apa yang berlaku?? Adakah kita merelakan ianya berlaku?? Adakah kita mampu hadapi hari-hari mendatang dengan tabah??

Segalanya terletak pada diri kita.. kekuatan serta kesabaran kita menghadapinya.. penantian akan sentiasa hadir dalam hidup kita kerna tidak semuanya kita akan perolehi dalam masa yang singkat.. begitu juga dengan kahilangan.. bukan semua dalam dunia ini hak milik kita.. sayang bagaimana pun kita pada sesuatu itu, jika ia ditakdirkan bukan hak kita maka kehilangan perlu kita terima..

Melepaskan sesuatu yang kita sayang lebih perit dan terpaksa gagahkan diri demi sebuah kehilangan..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...