"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Isnin, 30 Mei 2011

Sahabat

sahabat..
perasaan aku kadang SUKA dan kadang DUKA
dalam suka itu aku senyum dan ketawa riang
dalam duka juga aku masih mampu tersenyum
ku ukir senyuman itu hanya untuk mu
tapi pahitnya senyuman itu hanya DIA yang tahu



sahabat..
kau tanya tentang ikhlaskah senyumanku itu
aku tidak mampu menjawab
kerna KEIKHLASAN hanya DIA yang tahu
hanya DIA yang boleh menilai sebuah KEIHKLASAN
jika ditanya tentang MENJAGA HATI dan PERASAAN
mungkin itulah kebenarannya dalam KEPAHITAN SENYUMAN


 
sahabat..
demi dirimu aku mekarkan senyuman itu
aku ketepikan resah dijiwa
kekalutan serta kekecewaan hati
kata-kata tidak mampu lagi ku lafazkan
linangan airmata tidak mampu ku tahan

sahabatku..
tahukah engkau setiap detik dan saat
aku perlukan dirimu untuk meneruskan kehidupan ini
kerana...
senyumku masih seperti dulu untuk dirimu
aku hanya perlu dirimu tahu
bahawa AKU TETAP AKU
masih setia memberi SENYUMAN itu untukmu
masih setia mendengar keluh resahmu itu
dan ingin sekali aku laungkan dengan penuh kasih sayang
kaulah sahabat, kekasih dan teman selamanya..


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...