"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Ahad, 12 Februari 2012

SUARA DI BALIK KELAM MALAM


Di saat aku meredah malam
Ku bertanya
   "Di manakah aku??"
   "Siapakah aku??"

Ku sendiri dalam kegelapan
Tanpa teman, tanpa bicara
Aku terus mencari sinar cahaya
Di balik kelam hitam itu
Pencarianku tiada penghujung
Hingga aku terjatuh rebah tersungkur

Dalam aku mula putus asa dan hilang arah tujuan
   "Laungan apakah itu??"
   "Suara siapakah itu??"
Suara laungan itu menerjah gegendang telingaku
Tubuhku menggigil terasa dingin

Aku bangun dan terus mencari
Di manakah suara yang ku dengar??
Makin lama, makin dekat
Aku semakin tenang dan yakin
Suara itu mendamaikan aku

Suara itu seakan mengajak aku
   mengenal siapa aku dan tujuan hidupku
Sesampai aku pada suara itu
Aku dapat rasakan damai dan bahagia

Airmataku gugur dan deras mengalir
Aku berbicara sendiri
   "Terima kasih ya Allah kerana memberi aku peluang
   mengenal siapa aku, di mana aku
   dan tujuan aku di bumiMU ini..."

Aku bangkit dan mengambil wuduk
Laungan suara azan telah memanggilku menunaikan kewajipan

"Alhamdulillah... terima kasih ya Allah"

2 ulasan:

shameel berkata...

Bila Tuhan 'menyapa' kita pasti menemui jalanya

HiDa berkata...

insyaAllah, mudah2an...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...