"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Khamis, 1 Mac 2012

YAKINLAH ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

hari ni dah masuk bulan ke 3 untuk tahun 2012... rasa cepat je masa berlalu.. pejam celik, pejam celik akhirnya setahun kita bakal tinggalkan.. dari sehari ke sehari pelbagai permasalahan wujud.. yang semalam tak setel pun lagi tapi hari ni dah ada masalah baru... sehingga rasakan hidup ni terlalu bosan dan tiada titik noktah.... bersyukurkah kita jika itu yang kita fikirkan atas apa yang kita lalui sekarang ini??

hida cuma lihat pada diri sendiri.. semakin hari hida rasakan hidup ni terlalu bosan dan penuh masalah tetapi hida lupa akan ujian dan dugaan ini untuk apa... setiap hari hida cuba cari tujuan hidup hida.. hida mula melangkah untuk kenal siapa diri hida... hida belajar apa itu kehidupan.. bukan hanya di dunia tapi kehidupan yang kekal abadi di akhirat sana..

dari hari ke hari, hida sedar hida hanya perlu yakin bahawa hida tak sendiri.. DIA sentiasa ada saat hida susah atau senang.. saat hida dalam kegelapan atau di terangi... saat hida memerlukan atau kealpaan.... semakin hida kejar cintaNYA, semakin dekat masalah dunia menghampiri hida... tetapi Alhamdulillah, hida masih kuat untuk melawan semua dugaan itu.. hida masih sedar di mana hida berpijak...

semua orang mendambakan hidayah dariNYA, tetapi sejauh manakah kita berusaha untuk mendapatkan hidayah tersebut?? sejauh manakah kita redha dalam ketentuanNYA?? kita ingat akanNYA apabila kita ditimpa musibah, tetapi kita lupa kepadaNYA bila kita bersenang lenang.. adakah kita layak mendambakan hidayah dariNYA jika itu yang kita terapkan dalam diri?? tetapi DIA tak pernah berpaling dari kita. DIA sentiasa ada bersama kita... 

ya Allah, Kau berikanlah petunjuk kepada hambaMU ini.. ya Allah,  sesungguhnya aku seorang wanita yang amat lemah untuk menghadapi cubaan dunia ini... aku sentiasa memerlukan petunjuk dariMU untuk menyuluh perjalanan hidupku moga terus berada pada jalanMU.. ya Allah, hanya padaMU aku memohon Kau redhailah dan Kau berkatilah hidupku di dunia dan akhirat... aminn..

1 ulasan:

Hans berkata...

Allah sentiasa bersama kita :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...