"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Selasa, 21 Ogos 2012

AKU TAK INGIN LAYU

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

ya Allah, aku tak sekuat dulu tuk hadapi semua ini..
semakin hari semakin ku rasakan diri ini terlalu lemah...
ya Allah, aku perlukan kekuatan untuk terus bertahan demi mereka yang aku sayang..
demi kebahagiaan mereka yang sentiasa ada bersama aku...
aku tak ingin layu di hadapan mereka..
aku tak ingin mengaku kalah dengan apa yang terjadi...
dugaan dan ujian ini berat tuk aku lalui tapi aku tahu KAU lebih tahu apa yang sedang aku lalui....
aku takut jika aku dengan mudah berputus asa...
aku cuba melakar senyum...
aku cuba berbicara indah..
aku cuba ketawa dan berjenaka..
ya Allah, hatiku ibarat tersirat dengan senyuman, bicara, ketawa dan jenaka ku sendiri..
hatiku tidak henti-henti menangis..
ianya sungguh pedih kerna semakin hari semakin tak tertanggung...
aku panjatkan doa kepada MU ya Allah...
KAU kuatkan imanku,
kuatkan semangatku...
kuatkan ketabahan dan kesabaranku...
KAU tunjukkan aku jalan supaya segala resah gelisah ini jauh dariku...

2 ulasan:

L berkata...

sajak yg meluahkan perasaan ke akak? erk.. semoga sentiasa tabah ...=)

Jemput baca;;=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/09/inilah-insan-yang-wajib-kita-cintai.html

HiDa berkata...

hehee... insyaAllah, mudah2an....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...