"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Isnin, 10 September 2012

PERSOALAN DEMI PERSOALAN

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

tak nak cerita tapi xder tempat nk meluahkan.. ok la kan kat sini dari duk nyusahkan orang lain..... hehee... sebenarnya hida ada satu persoalan yang terbuku di hati ni... Alhamdulillah umur hida genap 29 tahun pada 24hb Ogos yang lepas.. hida akui angka tu dah agak berusia jika masih solo.. tpi hakikatnya memang hida masih single.. memang belum ada yang punya... tunang??? kekasih?? kekasih gelap??? ya, hida masih single n available... eh, dah macam mempromosikan diri pulak... bukan tu maksud hida... hida tak kisah pun ngan status tu walaupun dalam usia yang agak meningkat ni... hida yakin sangat ngan ketetuan Yang Maha Esa...

ok, berbalik kepada persoalannya... hida tertanya2 mengapa dan kenapa salahkah jika dalam usia 29 masih sendiri?? dah jodoh belum sampai... takkan hida nk bukak ceramah pulak tuk berikan penjelasan.. tak tahu lah pemikiran orang yang betanya tu apa... hida tiada masalah ngan keadaan sekarang tapi mulut2 yang seperti menyalahkan hida kononnya sebelum ni sibuk belajar sampai jodoh pertemuan dan kerjaya tu susah nak lekat... ya Allah, mengapa la ada pemikiran macam tu.. tak apa lah mungkin gak salah hida..

insyaAllah adik lelaki hida akan bertunang hujung tahun ni.... biasa la bila adik dah maju setapak, kakak xder apa2 lagi macam2 pertanyaan la pulak... hida tak kisah semua tu, tpi hida akui jadi tertekan ngan petanyaan orang ramai...... hida sentiasa berdoa agar diberikan kekuatan dan kesabaran tuk hida hadapi semua ni.. hida arap agar hida mampu tersenyum dalam apa jua keadaan...


hida selalu ingatkan diri sendiri bahawa jodoh petemuan, ajal maut semua tu ketentuanNYA.. dari kita fikirkan semua ni baik kita fikirkan bagaimana nak lebih dekat denganNYA.. bagaimana nak tingkatkan amal ibadah padaNYA... insyaAllah bila kita berusaha kejar cinta yang satu iaitu cinta kepada Ilahi mudah2an segala urusan kita di dunia dan akhirat akan dipermudahkan....

p/s: sape tak nak bahagia, ada pasangan, anak2, keluarga sendiri... sape tak nak ada kerjaya yang dapat menjaminkan keselesaan buat diri dan keluarga.. kalau boleh nak tanya pada mereka2 yang selalu bertanya...

diri kita sendiri tahu antara benar atau dusta, baik atau buruk.. tak perlu banyak bicara.... jika benar dan baik pertahankan tetapi diam tak bermakna kita merelakan... jika dusta dan buruk hentikan sandiwara dan mohon kemaafan.. mengalah tak bermakna kita kalah.. ada mata pandang, ada telinga dengar, ada akal fikir dan nilai dengan sebaiknya.. ada mulut berkatalah yang baik dan bermanfaat... bila pancaindera berfungsi dengan peranan dan bertanggungjawab seperti yang di amanahkan, mudah2an jiwa kita akan tenang.... insyaAllah...

update: 12hb September 2012 ada interview.... doakan hida ya..... :)
**mood cari buku2 lme terutama programming, system development and also related... 

4 ulasan:

Titisan Hujan berkata...

sabar kak.insyallah.ada jodoh nanti.


nak kita kenalkan dgn sumone???hihihi
cikgu gk.





siyes ni

HiDa berkata...

erkkk.. tak tahu nak kata apa.. kenal2 apa salahnya kan... :)

InsyaAllah... tq TH...

shameel Iskandar berkata...

Salam.

Insha-Allah akan ketemu jodohnya nnt. Adakalanya lambat itu lebih baik andainya ia membahagiakan berbanding cepat yg membinasakan..

HiDa berkata...

@shameel Iskandar:
wsalam...
insyaAllah, aminn........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...