"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Selasa, 2 Oktober 2012

PENGALAMAN BARU

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

Alhamdulillah ada jugak keje walaupun sementara dan tak sampai sebulan.. cari pengalaman.. hehee..
hida skank jadi pembantu pengawas kat IPT tempatan dari 1hb - 19hb Oktober..
sebelum ni masuk dewan exam terus duduk tempat yg disediakan..
skank dapat rasa sendiri macam mana prosedur sebelum dan selepas peperiksaan..

1hb Okt
gementar gak lah sbb bertugas bersama pensyarah2..
risau gak takut ada salah dan silap kan..
tapi Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..
selesai hari pertama penat sangat mgkin sbb dah lama tak berdiri dan kena kawal selia macam ni.. hehee..

2hb Okt
seronok plak wat keje ni..
hari ni terkejut ngan sikap sorang student lelaki ni..
biasa la kan 30 minit terkahir tak dibenarkan keluar walaupun tuk ke toilet..
blh dia nk bertengkar ngan pengawas dan ugut nk buang air kecik dalam dewan..
macam budak umur setahun je, padahal dah 19 tahun..
geram je rasanya tpi sabar je lah..

walaupun bru 2 hari pengalaman yang hida dapat amat berharga..
blh kenal ramai pensyarah dan teman2 baru dari pelbagai bidang..
dan kebanyakan mereka lepasan diploma dan ijazah..
hida harap dapat teruskan hingga hari terakhir..
ada gak la pensyarah muda yang sedikit kerekkkk..
nak senyum pn susah apatah lgi bersuara ngan kami.. huhuu..
ye lah kami2 semua ni cuma pembantu pengawas..
jawatan yang bukan hakiki pun..
takpelah, kami hanya menjalankan tugas yang di amanahkan..
kat sini apa yg penting mengajar hida tepati masa dan jujur serta amanah..
dalam banyak2 tu yang penting keSABARan.. :)

ok,nk rehat jap.. kaki dah lenguh sangat berdiri 4 jam.. hehee..
esok dapat rehat sehari.. nk blk kg pn rasanya tak berbaloi sbb ari khamis kne bertugas lgi..
better duk je lah kat sini.. :)

gud luck tuk semua student.. ingat ya:
"dapat masuk IPT dah menunjukkan anda bijak tpi lebih bijak jika anda boleh hormat menghormati tak kira siapa mereka.." 

4 ulasan:

Hans berkata...

xpun memang betul budak tu dah nak terkencing kut

Hida berkata...

@Hans:
betul gak tpi cara dia tu yg mmbuatkan lecturer panas hati.. huhuu..

new hope berkata...

salam,

klu nmpk org meniru camna?

KLIK lemah komunikasi, perangai teruk dan minta gaji banyak punca tak dapat kerja

Hida berkata...

@new hope:
wsalam..
kami cme pmbantu, xder kuasa tuk marah2 atau amik apa2 tindakan.. kalau nmpak org meniru better gtau ketua.. tpi kesian gak kan, kdg2 g dkt dia n bgi amaran dlu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...