"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Rabu, 21 November 2012

INTAI-INTAI DAPUR

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

hari ni mood masak memasak...
tapi lauk mentahnya dah lama tak beli..
(maknanya dah lama tak masuk dapur... hehee)
intai-intai dapur la jap..
dalam peti ada daging.. (daging korban ari tu)
sayur plak, ada bunga kobis, kobis, tomato, lada..
ok lah.. hari ni masak sup dan sayur goreng..
sejukkan daging dalam 3 jam...
tengok2 rupanya ekor..
maknanya hari ni hida masak sup ekor lah ya...
Alhamdulillah... :))

Sup ekor.... blh tahan gak la rasanya walaupun tak sehebat sup Ly Saloma... hehee.. 
di tambah plak ngan sambal kicap yg di bawa oleh rumate dari kg.. memang powerrrr rasanya.. 
















sayur campur goreng sos tiram... yang ni pun boleh tahan gak... masin, masam, manis, pedas semua cukuplah... hehee.. sape lagi nk puji kalau bukan diri sndiri kan...

Alhamdulillah, rezeki hari ni..


5 ulasan:

محمد رازيق berkata...

wah, sedapnya sup ekot. terliur dibuatnya. salam kenal

Sharinginfoz berkata...

makan jangan tak makan

PinkUmmi berkata...

menyelerakan

akuanakpahang berkata...

Salam, intai2 drp jauh jugak :)

محمد رازيق berkata...

terima kasih singgah kembali di blog saya tempoh hari.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...