"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Selasa, 20 November 2012

PERASAAN INI MENGHIMPITKU

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

ya Allah.. kenapa perasaan ini perlu hadir dalam diri??
tatkala mereka berbahgia..
kenapa perasaan ini terus menghimpit diri ini??
tak ikhlaskah aku dengan apa yang berlaku??
ya Allah, aku insan biasa..
aku cuba kuatkan dan tabahkan diri ini...
tetapi aku lemah...
kekadang aku tak mampu melawannya..
dan akhirnya aku titiskan airmata kerna melihat mereka bahagia...
ya Allah, ampunkan aku..
ampun segala salah dan silap serta segala dosaku...
ya Allah, aku pohon kepada MU...
jadikan aku insan yang redha dan ikhlas menerima segala ketentuanMU..
jadikan aku insan yang bertaqwa hanya kepadaMU..
jadikan aku insan yang kuat dan tabah hadapi segala-galanya..
ya Allah..
berikan kebahagian kepada mereka yang aku sayang...


Hasbunallah wani'mal wakil, ni'mal maulaa wani'mal nasir
"Cukuplah Allah Taala untuk (menolong) kami dan Dia sebaik-baik pengurus (yang terserah kepadaNya segala urusan kami)"

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...