"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Rabu, 16 Januari 2013

BILA AKU BERBICARA DALAM SEPI


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera....


hujan sudah berhenti
meninggalkan titisan air di pohon-pohon kayu
dedaun itu masih segar menghijau
sesegar pandangan, pendengaran dan pemikiran aku 
mencari sebuah pengertian
bagi merungkaikan semua persoalan

di saat pencarianku kelam dan kabur
aku merasa amat lemah
hingga aku berbicara sendiri
adakah ini suratan dan takdir hidupku??

tanpa sebarang jawapan dan kata-kata
seakan mendorong aku terus berlalu
menjadikan aku seorang yang tewas
rebah dan jatuh dalam perjuangan

saat kakiku kaku dan aku tertunduk mengalah
airmata deras mengalir membasahi wajah
titisan demi titisan sehingga berbakikan sendu
dalam sepi hatiku mempersoalkan
adakah ini yang aku inginkan??
rebah dan tersungkur tanpa mengukur kemampuan diri
adakah ini yang aku mahukan??
mengalah tanpa berusaha dan berjuang
adakah ini yang aku harapkan??
menghampakan sejuta pengharapan

aku berusaha untuk bangkit kembali
walaupun beribu ujian dan dugaan yang datang
memaksa aku terus dalam kegelapan
membutakan mata hati dari melihat sinar
dari mencapai cahaya yang menyuluh perjalananku

detik ini aku bangun
kejutkan diri yang sekian lama terlena
aku kuatkan semangat
aku tabahkan hati demi mereka yang aku sayang
ketika ini jua aku yakinkan diri
aku punya kekuatan dan semangat yang tinggi
aku ada impian dan harapan yang masih jauh
yang sedang aku lalui perjuangannya
terus melangkah dan melangkah
merangkak, berjalan dan berlari


"Pertolongan Allah itu mungkin tidak datang terlalu cepat dan mungkin juga tidak datang terlalu lambat.. Tetapi pertolongan Allah itu selalu datang pada saat yang tepat..."

2 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

bangun-bangun jangan tidur ya

shameel Iskandar berkata...

Pertolongan Allah itu selalu datang pada saat yang tepat... Itu benar dan tepat. Terus melangkah dan melangkah dan jgn matikan jejak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...