"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Jumaat, 17 Mei 2013

MAAFKAN AKU

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..


Sepanjang perjalanan pelbagai kisah kita lalui.. Dugaan dan halangan tak pernah putus.. Sokongan dan dorongan juga tak berbelah bagi.. Detik perjalanan ini juga kita banyak kehilangan.. Hilang saudara dan teman yang dulu pernah suka duka bersama, bertepuk tampar menceriakan kehidupan.. Kita mencari sebab dan punca tapi ternyata kita hanya nampak salah orang lain.. Tapi bila kita cuba melelapkan mata, ternyata kesilapan itu dari kita.. Tapi mengapa sukar tuk kita mengakui kesilapan itu.. Manusia memang takkan pernah mengakui silap sendiri.. 

Aku juga manusia biasa, kadang tanpa sedar ada terkasar bahasa dan terguris hati sesiapa.. Tapi mengapa perlu berdiam diri sehingga teguran, pertanyaan serta ucapanku tidak diendahkan.. Jika aku silap tegurlah aku.. Jika aku silap marahlah aku.. Jika aku silap bersuaralah.. Aku bukan ahli silap mata.. Aku bukan ada magik.. Aku bukan manusia luar biasa yang bisa mengerti jika kalian berdiam.. Aku manusia biasa.. Setiap hari aku panjatkan doa moga Allah tunjukkan silap dan salah aku pada kalian kerna aku tahu ada sesuatu yang telah terjadi antara kita.. Setiap hari airmata menitis kerna mengenangkan mengapa semua ni terjadi.. 

Ya Allah, aku tak kuat.. Aku tak mampu lagi bertahan.. Perjalanan ini membuatkan aku rebah.. 

Ya Allah hanya padaMU aku panjatkan doa selagi aku bernafas KAU berikan aku ketabahan dan kesabaran menjalani kehidupan ini.. Ya Allah, aku tahu setiap yang berlaku ada hikmahnya.. Setiap ujian yang KAU berikan kerna KAU Maha Mengetahui..

Maaf atas segala kekhilafanku itu.. :'(

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...