"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Ahad, 1 Jun 2014

C.I.N.T.A

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

2 3 menjak ni pelbagai kejadian melibatkan remaja terutama yang masih di bangku sekolah dan melayu ISLAM. Semuanya akibat panahan C.I.N.T.A.. Belajar tak habis lagi dik, dah pandai bercinta. Perjalanan masih jauh. Fokus pada pelajaran dulu. Target nak berjaya dalam pelajaran. Nak banggakan mak ayah. Nak bantu mak ayah. Nak balas jasa dan pengorbanan mak ayah.

Semuanya kerna NIAT. Betulkan niat adik-adik. Sentiasa ingat dan yakin padaNYA. Rezeki ALLAH itu luas dan janji ALLAH juga pasti. Usia muda remaja ni gunalah sebaiknya untuk memajukan diri dan keluarga. Cinta tak salah, tak ada siapa pun yang salahkan cinta. Tapi biarlah cinta tu pada yang berhak. Jangan murahkan harga diri hingga hilang pertimbangan dan maruah diri melayang. Ingatlah kita ada tugas dan tanggungjawab atas muka bumi ni. Tatap wajah kedua orang tua kita, renung ke dalam mata mereka dengan seikhlasnya. Besar dan tinggi harapan mereka terhadap kita.


















"Belajar tinggi-tinggi pun masih solo.." - Pedihnya ayat.. Menusuk ke kalbuku.. Hehee.. Adik-adik yang muda remaja, jodoh itu rahsia ALLAH. DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Jangan jadikan alasan sebab belajar jodoh tak sampai. DIA Maha Mengetahui. Ingat pepatah 'Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China' kerana sesungguhnya menuntut ilmu sangatlah wajib terutama orang muslim. Yang tak belajar tinggi pun dik ramai je masih solo. Kenapa ya?? Alasan apa lagi nak cari?? Utamakan keluarga, merekalah yang sentiasa bersama kita saat suka dan duka. Bina sempadan, bina tembok untuk pertahankan maruah kita. Syaitan merayu dan meminta pada ALLAH untuk menyesatkan manusia, tapi ALLAH memberikan kita akal yang waras dan fikiran yang matang. Kita ada agama sebagai petunjuk. Fikirlah sebelum bertindak. Fikirlah masa depan. Jangan hanya fikirkan keseronokan yang sementara dan tiada hala tuju.

















"Jodoh itu rahsia ALLAH, mungkin juga jodoh yang ditetapkan olehNYA itu telah kembali ke sisiNYA. InsyaAllah dengan izinNYA bertemu di sana"


1 ulasan:

Sharinginfoz berkata...

Cinta kena berpada2 dan kwna cara yg betul br ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...