"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Selasa, 17 Jun 2014

SAYANG MAK DAN AYAH

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

"Kegembiraan bukan terletak pada harta benda dan pangkat jawatan. Cukup sekadar mendengar suara ibu dan ayah ceria" -HaiDa HiDa (16 June 2014)

Hari ni adik beradik Hida kat Kelantan buat kejutan tuk mak dan ayah. Semua pakat berkumpul bawa makanan, kek serta hadiah. Terkejut mak dan ayah balik dari surau lepas solat Isyak tengok ruang tamu, dapur penuh dengan anak cucu. Tu baru lima beradik (5 lagi duk perantauan).

Mereka berkumpul sempena menceriakan hati mak dan ayah. Semalam hari bapa (ya, saya tahu hari2 hari bapa). Kebetulan hari ni 16/6 adalah hari ulangtahun kelahiran bonda tercinta. Maka genaplah usia bonda 65 tahun. Alhamdulillah. Sebak dan terharu tengok sambutan mereka semua (tengok update dalam whatsapp je). Tak sabar nak balik..

Selamat hari ulangtahun kelahiran mak. Selamat hari-hari hari bapa hari ibu tuk mak ayah tercinta. Hida sentiasa doakan moga mak ayah panjang umur, diberikan kesihatan, dipermudahkan segala urusan, berbahgia selalu, diberkati Ilahi dunia dan akhirat. Kami anak2 sentiasa rindu, sayang, kasih pada mak dan ayah. SELAMANYA.. 



3 ulasan:

Titisan Hujan berkata...

seronok kn dpt berkumpul adik beradik.tmbh pulak kalau anak sedara ramai

Sharinginfoz berkata...

memang penting buat parents gembira

HiDa berkata...

@Tititsan Hujan: Alhamdulillah.. :)

@Sharinginfoz: betul3. selagi hayat dikandung badan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...