"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Selasa, 8 Julai 2014

CAHAYA RAMADAN @ PWTC

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

Alhamdulillah hari ni dah 10 Ramadhan 1435. Dikesempatan ni Hida nak ucapakan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat. Hari ni baru berkesempatan melawat blog sendiri. Nak kata sibuk tak sangat tapi sebab dalam sebulan sebelum ni ada beberapa masalah. Alhamdulillah sekarang semuanya baik-baik.

Minggu pertama puasa Hida ada kat kampung. Kiranya ni baru beberapa hari berpuasa kat Tanjung Malim. Macam-macam rasa lah bila berjauhan ngan keluarga tambahan pulak bulan puasa ni kan. Hehee.. Tapi kena kuatkan semangat jugak sebab ada tugas dan tanggungjawab kat sini.

9 Ramadhan Hida dan ahli jawatankuasa Persatuan Alumni Suluh Budiman UPSI hadir mesyuarat dan majlis berbuka puasa di Restoran Riverside PWTC. Hida cuma nak berkongsi beberapa gambar sepanjang majlis. Terima kasih kepada Dato' Presiden yang sudi belanja kami semua. Moga murah rezeki Dato' sekeluarga. :-)




Dekat-dekat nak berbuka ni kakitangan restoran memang agak sibuk



Mesyuarat Jawatankuasa
Memandangkan tidak ada tempat yang sesuai, Dato' Presiden wat keputusan meeting dalam dewan makan je. Terharu juga bila pihak restoran sanggup tutup seketika music untuk keselesaan kami bermesyuarat. Alhamdulillah... Terima kasih banyak-banyak..



Pelbagai Juadah
Rambang mata nak pilih yang mana. Semua nampak sedap tapi kena berhati-hati takut nanti membazir pula.


Meriah meja makan kami. Semua pakat amik lauk pauk je


Ni Hida Punya 
Sesenduk nasi dan beberapa jenis lauk pauk dan kuih muih. Percaya atau tidak dalam banyak2 menu yang dihidangkan dari bermulanya waktu berbuka hingga jam 8:30 malam, hanya ini yang Hida makan. Tidak ada sebarang penambahan. Alhamdulillah maknanya tak ada la yang tertinggal atas meja tu. Ikut kemampuan diri dan perut sendiri.. :-)

Apa yang menarik kat sini semua kemudahan disediakan terutama surau. Alhamdulillah kat sini juga boleh solat sunat terawikh berjemaah.. Dan yang lebih menarik ini adalah kali pertama Hida sampai kat PWTC. Hehee.. Turun bus tu terus terkeluar ayat 'Ooooo kat sini la tilawah al-quran dan perhimpunan UMNO setiap tahun tu ya'... :-)

ALHAMDULILLAH...

2 ulasan:

Titisan Hujan berkata...

mabeless..
sedapnya kek tu

Hans berkata...

walawehhhh
meriah nya :)
selamat berpuasa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...