"Ya Allah Ya Tuhanku.... Sesungguhnya kepada Engkau aku meminta dan tempat untuk aku mengadu. Kau lindungilah aku, keluargaku dan teman-temanku serta muslimin dan muslimat daripada kejahatan dan tipu daya syaitan yang di rejam. Kau permudahkanlah segala urusan seharian kami, murahkanlah rezeki kami, berkatilah perjalanan hidup kami. Tunjukanlah kami agar terus berada di jalan yang lurus & diredhai Mu Ya Allah. Sesungguhnya hanya kepada Engkau aku berserah... Aamiin..."

Rabu, 4 Februari 2015

AKU DAN 2015

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

Lama tak update. Banyak yang nak dikongsi tapi apa kan daya usia bertambah, ingatan pun terhakis sedikit demi sedikit. Straight to the point, lupa password. Hehee.. Dan akhirnya aku berjaya menjumpai kunci rumahku ini.. :-)

Bulan ke-2 di tahun 2015. 2015?? Selamat tahun baru, moga belum terlambat. Tahun yang ku nanti-nanti kan. Banyak impian dan harapan untuk 2015. Tercapai atau tidak kita tunggu hingga 31 Disember 2015.. Maka bertambahlah setahun lagi usiaku. 32? Apa ada pada angka kan. Tapi dengan angka itu moga aku tak leka dengan kehidupan yang semakin mengejar untuk matlamat yang satu iaitu KEMATIAN..

Tahun ke-3 aku dalam dunia pengajian PhD. Lebih tepat semester akhir secara officially. Tapi technically mungkin tambah satu semester lagi. Yang tu sukar tuk aku terima. Tapi apakan daya, dengan masalah-masalah yang cuba aku tepis akhirnya menguji aku. Aku tewas dan aku kecewa dengan diri sendiri kerna aku terlalu ikutkan emosi dan lemah dengan masalah tersebut.

Dari hari ke hari aku tahu betapa persekitaran menekan aku untuk terus melangkah. Tapi aku jua punya hati dan perasaan. Aku cuba dan terus mencuba. Satu ketika aku terdiam, dan mempersoalkan diri sendiri. Ya, aku terasa letih. Letih untuk hadapi semua ini. Tapi siapa yang faham. Tiada siapa yang dapat aku luahkan isi hati ini. Aku cuba tersenyum dan ketawa dengan riang. Ya, aku mampu lakarkan senyuman diwajah tetapi hati aku menangis.

Ya Allah…
Berikan aku kekuatan untuk terus tersenyum
Ya Allah…
Berikan aku kesabaran untuk mereka yang aku sayang
Ya Allah…
Indahnya kuntuman sebuah senyuman
Keindahannya mampu mencairkan resah dan gundah di hati

Sehingga satu saat aku terasa ingin mengalah. Tapi wajah-wajah kesayangan menjelma bagi menguatkan semangatku. Ya, wajah itu adalah kedua orang tua tercinta. Kerna mereka aku kuat. Kerna mereka aku masih bertahan.

Hari demi hari berlalu aku masih aku yang sama. Mungkin untuk kali ini aku menghitung 2015..

Adakah bahagia itu mampu menjadi milikku???

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...